Jak sledovat v Collabimu konkurenci bez brandových frází? Možná je to pro někoho jasné, ale nedávno se mi stalo, že klient si myslel, že je v SEO nejlepší ve svém oboru, kvůli tomu, že sledovat konkurenci v Collabimu. Problém byl v tom, že velké množství jeho klíčových slov obsahovalo brand, hodně se potom divil rozdílu v grafu. Ukážeme si postup, jak se tomuto zkreslení dá vyvarovat.
Pro sledování pozic konkurence je Collabim skvělý nástroj, ale musí se nastavit, aby nám grafy a čísla udávali nezkreslená data. Ideálním řešení je pomoci si štítkem „non-brand“. Ukážu vám postup, jak to dělám u svých klientů.
Hromadné vytvoření štítků „non-Brand“
Vyberete úplně všechna klíčová slova (i s brandem i bez brandu).
Zvolíme upravit štítky a jako nový štítek dáte „non-brand“.
Dalším krokem si vyhledáte všechny fráze s brandem a dáte opět upravit štítky. U všech brandových frází hromadně odškrtnete štítek „non-brand“.
Sledování pozic konkurence V Market Share
Teď již můžete sledovat vývoj konkurence pomocí Market Share, bez brandových klíčových slov a budete vidět o něco reálnější čísla.
Celým postupem, jak sledovat konkurenci pomocí Market Share napsal Jirka Krejčík na blogu Collabimu. Pokud sledujete všechna klíčová slova i s brandem, rychle to změňte ať máte do dalšího reportu reálná data a nezapomeňte klientovy vysvětlit, proč k poklesu vůči konkurenci došlo. Tyto varianty non-brand si obdobně můžete vytvořit i k dalším štítkům (produktovým kategorií) – mám např. vytvořen štítek vany a vany-NB (vany bez brandu).
- Ukončení živnosti – nepřijímám nové zakázky - 26 prosince, 2022
- Práce na mateřské (rodičovské) dovolené - 28 května, 2019
- Skvělé přednášky ze SEO Restart 2017 - 20 června, 2017
Toto lze vyresit tak, ze si dulezita klicova slova oznacite stitkem a graf market share si zobrazite pouze pro ten dany stitek. Pak do grafu nebudou vstupovat slova s nizkou hledanosti.