Správná struktura URL

Share Button

U mnoho webů se setkávám s tím, že nemají cílové stránky pro hledané a relevantní fráze pro daný web. Buď vhodné cílové stránky vůbec neexistují nebo se k nim jen nedokáže dostat vyhledávač. URL tvoří parametry, které vzniknou z filtrů a ty jsou pro vyhledávač často neprůchozí. Bývá to častý problém u e-shopů, které filtrují zboží a nemají vytvořeny podstránky pro jednotlivé kategorie.

Když už se na stránku s parametry robot vyhledávače dostane (např. odkazuje-li se na ni), neumí ji správně zpracovat a indexovat.

Příklady nevhodných URL

(toto je URL pro modré dámské boty, kdyby vám to nebylo jasné)

Filtr na tomto webu pro změnu radši parametry ani nevytváří. Ale kdyby to nebylo zřejmé zkopírovala jsem tu adresu po vyfiltrování modrých a puntíkovaných košilí.

Správné tvary URL

URL stránky musí být unikátní pro každou podstránku a bez parametrů, aby ji dokázaly vyhledávače správně indexovat.

http://www.glami.cz/damske-bundy/cervena/outdoorove/zima/sportovni/

U Glami.cz je struktura URL správná, filtry tvoří lehce průchozí adresu i pro roboty vyhledávačů.

Je potřeba si dát pozor na to,  aby filtry nevytvářel duplicity. Dejte adrese jednotnou strukturu pro filtr červené šaty  i šaty červené – /saty/cervene. Někdy si tuto chybu programátoři neuvědomí a vznikají tak stránky se stejným obsahem na dvou (a více) rozdílných URL.

V ideálním případě by délka adresy neměla přesáhnout 115 znaků, aby se nezalamovala v e-mailech a webových diskuzích.

Chcete se o správné struktuře URL dozvědět více? Na toto téma napsali podrobný článek také v ContentKingu s názvem Tvorba vhodné URL struktury.

Share Button
Eliška Svobodová
Sledovat
Latest posts by Eliška Svobodová (see all)

Autor

Eliška Svobodová

On-line marketingu se věnuji 10 let, specializuji se na optimalizaci pro vyhledávače. Jsem SEO konzultantka na volné noze a pro své klienty hledám optimální řešení pro lepší viditelnost jejich online prezentace.

0 0 votes
Article Rating
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Hanousek (@KarelHanousek)

Ahoj Eliško,
hezky napsané to podstatné.
Doplnil bych:
1) U některých webů a e-shopů nejde URL takto snadno a logicky vytvářet. Jsou limitováni používaným systémem,

2) U některých systémů nejde využít cannonical tag, který přebírá například Facebook při sdílení (a z této url pak také jiné informace) – odvádí se pak nesprávné informace,

3) K Zootu: jestli se nepletu, tak se bude brát v potaz jen tato url https://www.zoot.cz/kategorie/17505/damske-boty a ostatní parametry jsou neprůchozí pro robota, že?

A 115 znaků jsem nevěděl 🙂 .
Díky za článek