Již pravidelně pořádá Medio Interactive akci s názvem SEO restart. Všechny předchozí ročníky byly vždy nějakou přednáškou zajímavé, ale letošní ročník vystupuje z řady, protože tento SEO restart měl přednášky skvělé téměř všechny.
Přednášky, jsme si rozdělila do dvou skupin: na přednášky, které pro mě měly přínos z hlediska nových faktů a nápadů a na přednášky, které se nutí zamyslet a jsou inspirativní.
Přednášky plné faktů a praktických příkladů
Marie Štouračová
Maruška nám představila, jak postupovat, když se chcete zobrazovat na nultou pozici neboli na „Vybraný úryvek“ – Featured snippet. Jedná se o přesnou odpověď na vyhledávací dotaz, který někdo zadá do vyhledávání na Google. Tento vyhledávací dotaz musí mít tvar otázky. Featured snippet v České republice můžete vidět zhruba u 2 % výsledků vyhledávání a zobrazují se zatím pouze na otázky začínající „Co je“. V zahraničí je toto procento větší (přibližně 6 %) a zobrazuje se na různorodější dotazy (např. Jak udělat, postup, kde…).
Marie doporučila udělat si nejdříve průzkum, na které fráze se vybraný úryvek zobrazuje a jak moc je dobrý. Následně vytvořit cílové stránky pro odpověď na dotazy, které se ještě na nulté pozici nezobrazují a nebo zobrazený příspěvek není kvalitní a dokázeme vytvořit lepší odpověď.
Milan Fiala
I když nedělám zahraniční SEO a nemám klienty v německy mluvících zemích Milan Fiala dokázal zaujmout svým přednesem. A prezentací plnou srovnání a faktů, které získal zkušenostmi a tím, že půl roku v Německu žil.
Uvedl, že Němci při nákupu tolik nehledí na ceny jako my Češi, ale současně milují certifikáty, ocenění a dopravu zdarma. Přidal také cenové srovnání jednotlivých prací v SEO a cen za publikace pro linkbuilding. Němci jsou velmi obezřetní na to kam odkazují a prakticky nedávají odkazy do-follow, kvůli negativním zkušenostem s penalizací od Google.
Vladimír Saur
Vláďa nám popsal jak funguje crawl budget a proč bychom se o něj měli zajímat. Uvedl, že Seznam.cz vnímásitemap trošku jinak než Google. Zatímco Seznam tuto hodnotu ignoruje a stahuje stránky i se starším datem, Google tuto hodnotu respektuje a stahuje pouze poslední datum a starší ne.
Vláďa vyzkoumal, že řízení crawl budgetu téměř nefunguje pomocí meta robots, tagem canonical a ani JS odkazy. Protože robot si stejně musí načít hlavičku <lastmod>, aby zjistil, že tam již nemusí chodit. Vláďa proto doporučuje řízení pomocí robots.txt, sitemap.xml nebo v Search Console (v záložce parametry).
Inspirativní přednášky
Jan Tichý
Honzík vysvětloval proč není dobré SEO používat ve fázi „DO“ a jak důležité je spolupracovat se všemi nejen marketingovými kanály. Ukázal jak důležití partneři jsou SEO a PPC a apeloval na to, aby markeťáci propojovali aktivity a komunikovali spolu navzájem. A pomáhali tak hlavně klientovi a jeho businessu.
Pavel Ungr
Pavel ve své přednášce uznal své chyby a časté chyby lidí z oboru, z kterých se dokázal poučit. Snažil se vysvětlit a inspirovat SEO specialisty a klienty k tomu, aby u práce více přemýšleli a komunikovali spolu. I když ta komunikace s programátory nemusí být vždy pohádková, chce to trpělivost. Pavlík apeloval na to, aby konzultanti nevytvářeli jen dokumenty pro dokumenty, ale aby s nimi pracovali a učili to i klienta a spolupracovníky na projektu.
Jan Kvasnička
Opět zábavná přednáška, plná Honzova nekompromisního humoru do řad SEO specialistů. UX i SEO specialisté by měli zapomenout na své EGO a řešit problémy klienta a pomáhat i navzájem, to bylo hlavní Honzíkovo sdělení.
Moc pěkně a podrobně sepsali článek o SEO Restartu Janko a Gabka ze Spotibo.
- Ukončení živnosti – nepřijímám nové zakázky - 26 prosince, 2022
- Práce na mateřské (rodičovské) dovolené - 28 května, 2019
- Skvělé přednášky ze SEO Restart 2017 - 20 června, 2017