SEMonline.cz

Správná struktura URL

U mnoho webů se setkávám s tím, že nemají cílové stránky pro hledané a relevantní fráze pro daný web. Buď vhodné cílové stránky vůbec neexistují nebo se k nim jen nedokáže dostat vyhledávač. URL tvoří parametry, které vzniknou z filtrů a ty jsou pro vyhledávač často neprůchozí. Bývá to častý problém u e-shopů, které filtrují zboží a nemají vytvořeny podstránky pro jednotlivé kategorie.

Když už se na stránku s parametry robot vyhledávače dostane (např. odkazuje-li se na ni), neumí ji správně zpracovat a indexovat.

Příklady nevhodných URL

(toto je URL pro modré dámské boty, kdyby vám to nebylo jasné)

Filtr na tomto webu pro změnu radši parametry ani nevytváří. Ale kdyby to nebylo zřejmé zkopírovala jsem tu adresu po vyfiltrování modrých a puntíkovaných košilí.

Správné tvary URL

URL stránky musí být unikátní pro každou podstránku a bez parametrů, aby ji dokázaly vyhledávače správně indexovat.

http://www.glami.cz/damske-bundy/cervena/outdoorove/zima/sportovni/

U Glami.cz je struktura URL správná, filtry tvoří lehce průchozí adresu i pro roboty vyhledávačů.

Je potřeba si dát pozor na to,  aby filtry nevytvářel duplicity. Dejte adrese jednotnou strukturu pro filtr červené šaty  i šaty červené – /saty/cervene. Někdy si tuto chybu programátoři neuvědomí a vznikají tak stránky se stejným obsahem na dvou (a více) rozdílných URL.

V ideálním případě by délka adresy neměla přesáhnout 115 znaků, aby se nezalamovala v e-mailech a webových diskuzích.

Chcete se o správné struktuře URL dozvědět více? Na toto téma napsali podrobný článek také v ContentKingu s názvem Tvorba vhodné URL struktury.

Exit mobile version