SEMonline.cz

Market Share bez zkreslení brandem

Jak sledovat v Collabimu konkurenci bez brandových frází? Možná je to pro někoho jasné, ale nedávno se mi stalo, že klient si myslel, že je v SEO nejlepší ve svém oboru, kvůli tomu, že sledovat konkurenci v Collabimu. Problém byl v tom, že velké množství jeho klíčových slov obsahovalo brand, hodně se potom divil rozdílu v grafu. Ukážeme si postup, jak se tomuto zkreslení dá vyvarovat.

Pro sledování pozic konkurence je Collabim skvělý nástroj, ale musí se nastavit, aby nám grafy a čísla udávali nezkreslená data. Ideálním řešení je pomoci si štítkem „non-brand“. Ukážu vám postup, jak to dělám u svých klientů.

Hromadné vytvoření štítků „non-Brand“

Vyberete úplně všechna klíčová slova (i s brandem i bez brandu).

Hromadná úprava štítků v Collabimu

Zvolíme upravit štítky a jako nový štítek dáte „non-brand“.

přidání štítku

Dalším krokem si vyhledáte všechny fráze s brandem a dáte opět upravit štítky. U všech brandových frází hromadně odškrtnete štítek „non-brand“.

non-brand štítek

Sledování pozic konkurence V Market Share

Teď již můžete sledovat vývoj konkurence pomocí Market Share, bez brandových klíčových slov a budete vidět o něco reálnější čísla.

market share – sledování konkurence v Collabimu

 

Celým postupem, jak sledovat konkurenci pomocí Market Share napsal Jirka Krejčík na blogu Collabimu.  Pokud sledujete všechna klíčová slova i s brandem, rychle to změňte ať máte do dalšího reportu reálná data a nezapomeňte klientovy vysvětlit, proč k poklesu vůči konkurenci došlo. Tyto varianty non-brand si obdobně můžete vytvořit i k dalším štítkům (produktovým kategorií) – mám např. vytvořen štítek vany a vany-NB (vany bez brandu).

Exit mobile version