market share - sledování konkurence

Market Share bez zkreslení brandem

Share Button

Jak sledovat v Collabimu konkurenci bez brandových frází? Možná je to pro někoho jasné, ale nedávno se mi stalo, že klient si myslel, že je v SEO nejlepší ve svém oboru, kvůli tomu, že sledovat konkurenci v Collabimu. Problém byl v tom, že velké množství jeho klíčových slov obsahovalo brand, hodně se potom divil rozdílu v grafu. Ukážeme si postup, jak se tomuto zkreslení dá vyvarovat.

Pro sledování pozic konkurence je Collabim skvělý nástroj, ale musí se nastavit, aby nám grafy a čísla udávali nezkreslená data. Ideálním řešení je pomoci si štítkem „non-brand“. Ukážu vám postup, jak to dělám u svých klientů.

Hromadné vytvoření štítků „non-Brand“

Vyberete úplně všechna klíčová slova (i s brandem i bez brandu).

Hromadná úprava štítků v Collabimu
Hromadná úprava štítků v Collabimu

Zvolíme upravit štítky a jako nový štítek dáte „non-brand“.

přidání štítku v collabimu
přidání štítku

Dalším krokem si vyhledáte všechny fráze s brandem a dáte opět upravit štítky. U všech brandových frází hromadně odškrtnete štítek „non-brand“.

non-brand štítek collabim
non-brand štítek

Sledování pozic konkurence V Market Share

Teď již můžete sledovat vývoj konkurence pomocí Market Share, bez brandových klíčových slov a budete vidět o něco reálnější čísla.

market share - sledování konkurence
market share – sledování konkurence v Collabimu

 

Celým postupem, jak sledovat konkurenci pomocí Market Share napsal Jirka Krejčík na blogu Collabimu.  Pokud sledujete všechna klíčová slova i s brandem, rychle to změňte ať máte do dalšího reportu reálná data a nezapomeňte klientovy vysvětlit, proč k poklesu vůči konkurenci došlo. Tyto varianty non-brand si obdobně můžete vytvořit i k dalším štítkům (produktovým kategorií) – mám např. vytvořen štítek vany a vany-NB (vany bez brandu).

Share Button
Eliška Svobodová
Sledovat

Eliška Svobodová

SEO konzultantka at Freelancer
On-line marketingu se věnuji 4 roky, specializuji se na optimalizaci pro vyhledávače a sociální sítě.

Jsem SEO konzultantka na volné noze a pro své klienty hledám optimální řešení pro lepší viditelnost jejich online prezentace.
Eliška Svobodová
Sledovat

Latest posts by Eliška Svobodová (see all)

Autor

Eliška Svobodová

On-line marketingu se věnuji 4 roky, specializuji se na optimalizaci pro vyhledávače a sociální sítě. Jsem SEO konzultantka na volné noze a pro své klienty hledám optimální řešení pro lepší viditelnost jejich online prezentace.

Komentujte

1 Komentář zapnuto "Market Share bez zkreslení brandem"

avatar
WordPress spam blocked by CleanTalk.
  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
ubuntuvps
Host

Toto lze vyresit tak, ze si dulezita klicova slova oznacite stitkem a graf market share si zobrazite pouze pro ten dany stitek. Pak do grafu nebudou vstupovat slova s nizkou hledanosti.